Konwersja a usprawnienia grafiki

Kolega Paweł zaproponował wsparcie w poprawianiu tekstur by podnieść ich rozdzielczość – wielkie dzięki Pawle! Sam nie wiem jednak czy to wysiłek warty zachodu. W całej grze jest około tysiąca tekstur w samej statycznej geometrii – plus około 1300 w obiektach ruchomych. Podnoszenie jakości tych rzeczy to wyzwanie samo w sobie. Nie wiem czy efekt wart jest tej pracy gdyż tekstury są całkiem dobre moim zdaniem – szczególnie pod rendererem glide gdzie były wykorzystane tekstury 128 x 128 z rozmywaniem i sub-teksturami detali.

Oto przykłady oryginalnych bitmap:

ANASTA1_528_0ANASTA1_304_0

 

 

 

 

 

Większym problemem nad którym ciągle się głowie jest ilość trójkątów – ba, technika wykonania obiektów ruchomych. Są oparte o drzewa niezależnych obiektów – osobno poszczególne animowane część – ramie, przedramie, udo itp. Nie ma tu jednej skóry rozpinanej na animowanym szkielecie.

karla

Każdy element animowanej postaci – dla przykładu Karli – ma niezależnego mesha i odpowiednią teksturę:

KARLAHAL_ramiel KARLAHAL_facewww KARLAHAL_udoout

 

 

 

 

 

Tym samym głównie martwię się o obiekty postaci.

Jednakże trzeba pamiętać – to tylko konwersja. To jeszcze nie remake. W remake będzie wszystko nowe pewnie na jakimś silniku typu Unreal 3 🙂

Advertisements

2 thoughts on “Konwersja a usprawnienia grafiki

  1. moim zdaniem, dalibysmy rade stworzyc modele postaci – bazujac na oryginalnych, plus oryginalne motiony, gadzies to jest w plikach, wtedy oryginalne obiekty traktowalbys jedynie jak uklad kosci (moze daloby sie w to wlaczyc jakis inverse kinemtics), na to nowa skora

    • Ze szkieletami nie jest tak prosto – wydaję mi się iż muszą być podpięte punkty wagowe by skóra odpowiednio podążała za szkieletem. Ale nie mam z tym doświadczeń – może automaty wystarczą by efekt poprawić w stosunku do tego co jest. No ale to i tak sporo postaci do przerobienia – i tekstur do sklejenia. Musiałbyś te kawałki co teraz montować w pojedyncze skóry. Sporo zabawy. Moim zdaniem wszystko co ręczne odpada bo za dużo zachodu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s