Czas i kokpit Walkera

Koniec roku więc o czasie wspomnieć można… usłyszałem dziś pytanie – kiedy mam czas na pracę nad tą konwersją?

Hm. Nie mam. Dlatego stosuje podstawową zasadę dobrego developera: lenistwo 🙂 Pisać tak mało jak się tylko da by uzyskać maksymalne efekty… 😉

Prace nad konwersją zacząłem w roku 2008. Pięć lat temu.  W tym czasie napisałem 4500 linii kodu. 3000 w C# narzędzia do konwersji danych. 1500 kod w C++ samej konwersji gry. Imponujące? 😉 Pracę idą pomału. Zrywami. Kiedyś spędziłem tydzień w szpitalu. Wtedy był spory progres w narzędziach konwersji danych.

Dla porównania – stary Pył wraz z narzędziami to jest 120 000 linii kodu. Trochę więcej 🙂 Ale wtedy młodzi byliśmy i bardzo szybko pisaliśmy na klawiaturach 🙂

Noworocznie, rarytas – to jest kokpit Walkera. Ostatecznie nie wykorzystany w grze. Może w konwersji zrobić by jakieś misje Walkerem? 🙂

KOKPIT

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

Jarek

To ja dodam od siebie wersję z tłem (również kilka dni temu znalezioną podczas dramatycznych poszukiwań)

3D modle cockipit with backrodund mockup

3D modle cockipit with backrodund mockup


Ale znalazłem również wczesne szkice kokpitu:
early sketch of Walker cocpit

early sketch of Walker cocpit

scetch with color applied

scetch with color applied

8 thoughts on “Czas i kokpit Walkera

    • To akurat było wprost w plikach graficznych na oryginalnym dysku Pyłu – oczywiście w naszym formacie więc niewidoczne dla innych. Ja pisze konwersje w oparciu o pliki danych z oryginalnego dysku i mam zatem te dane rozpakowane i skonwertowane do czytelnych formatów bo tego wymaga ogre. Więc widzę teraz nagle wszystko – np. animowane logo e-people też było klatka po klatce na oryginalnym CD 🙂

    • Michał – proponuję byś nie robił update’u moich wpisów tylko tworzył nowe własne W końcu blog to blog. Jako stałe – do aktualizacji, przewidziałem jedynie podstrony Pył201x i Pył1998. Jak ktoś trzeci przeczyta ten wpis bez komentarzy to trochę nie wie o co chodzi. Wytnij to może co dodałeś do nowego wpisu o walkerze po prostu

  1. >> Może w konwersji zrobić by jakieś misje Walkerem?

    Akurat jest zauważalne przepuszczenię w fabule gry między poziomami PLATFORMA-> KANION. W tym miejscu gry najbardziej chce się widzieć Walkera. A jeszcze graczowi również chce się wiedzieć, co się z nim stało się przed Kanionem? Dla pełnowartościowego zabawowego procesu obowiązkowo będą potrzebne żołnierzy Kilianowy, inny Walkery albo inna technika bojowa z wstępnej intro-sekwencji. Myślę, że nawet jedna misja w Walkeru dodatkowo zwiększyć interes do konwersji gry.

    • Oczywiście – jednakże nie sądzę by do konwersji to się dało zrobić. To już dużo pracy – nowa mechanika gry. Raczej w nowej odsłonie czyli Pył: Resurection

  2. Widać że Imperium chyli się ku upadkowi patrząc na te wiszące kable w kokpicie. Lubię ten specyficzny klimat – wszystko na arenie jest takie prowizoryczne, brudne, zardzewiałe i parszywe. Większość urządzeń wygląda tak przestarzale, jakby były wzięte ze steampunku jakiegoś. Tu nie może być pomyłki, naprawdę trafiło się na za… pomniany kraniec galaktyki z perspektywą dołączenia to tej góry kompostu.

    • A tak… to fakt. Myślę iż Michał w końcu wrzuci na bloga foty z terenów huty Bobrek w Bytomiu oraz terenu portu we Wrocławiu. To te dwie strefy industralne zasiały w artystycznych duszach Adama i Michała to “brudne, zardzewiałe i parszywe” COŚ 🙂

Leave a Reply

