Kolorowo i co istotne – szybko

Uff. Trochę to trwało ale konwersja modelu oświetlenia statycznej geometrii Pyłu gotowa. Pierwsze podejście z animowanymi światłami było już gotowe 17 stycznia jednakże było oparte o mało optymalne rozwiązanie. Efektem było marne 170 FPS. Teraz wszystko działa na właściwym rozwiązaniu i jest 350 FPS. Było z tym trochę zachodu gdyż duża szybkość jest uzyskana dzięki wykorzystaniu “statycznej geometrii” Ogre lecz oryginalna implementacja tej geometrii z Ogre nie pozwala nic w tej geometrii zmieniać. Tym samym musiałem ją zmodyfikować a by to zrobić musiałem się nieco wgłębić w Ogra oraz koncepcje sprzętowych buforów wierzchołków. Sytuacja jednak jest opanowana – model oświetlenia gotowy.

Jednakże podjąłem też decyzję o nieprzenoszeniu starych map światła – są bardzo niedokładne i ich zastosowanie wiązało by się z mnóstwem pracy. Wolę już tez czas poświecić na napisanie kodu do ponownego renderowania świateł – w wyższej rozdzielczości. Na razie model działa na starych mapach – traktuje je teraz jako dane testowe.

Poniżej animacja z pierwszego poziomu gry (tu FPS niższe bo zgrywarka wideo zjada moc) oraz obrazek pokazujący aktualny framerate.

Kolejny krok to będzie wstawienie w te poziomy obiektów dynamicznych.

Oświetlenie gotowe

Advertisements

One thought on “Kolorowo i co istotne – szybko

  1. pięknie! lekko drżąca ręka… 🙂 a tak z graficznej działki, uważam, że można spróbować na nowo zbudować modele postaci – bazując na starych projektach jednak jako układ skóra kości z IK, bez zmiany animacji motionów, animacje zostaną odtworzone co do ramki, Skalu zrobił świetną robotę animując je – powinny zostać jako wzorzec. Skoro zyskałeś tyle na wydajności…. można by cześć przechulać na tekstury i poly postaci 😉 do przerobienia jest jakieś 30 obiektów…. calosc, w sumie ma nie wiecej niz 10 minut motionow
    co Ty na to? 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s