Rewolucja

Przyszła wielka zmiana. Od dawna zmagam się z odwzorowaniem modelu oświetlenia z oryginalnego silnika Pyłu w silniku Ogre. Jest to jednak dosyć złożone. Z czasem okazało się iż by to uzyskać konieczne jest napisanie solidnego engine 3D – nie da się niestety wykorzystać istniejących mechanizmów Ogre.

Pojawiło się więc pytanie – czy jest sens pisać engine 3D do użycia w konwersji jednej starej gry? Zważywszy na to ile mam czasu i jakie mam kolejne plany – nie. Potrzebuje czegoś rozwojowego – tzn. zainwestowany w konwersję czas musi dać mi też inne korzyści.

Nadszedł więc czas na rewolucję.

Na początek niespodzianka numer 1 – konwersja Pyłu obejmie wersję na pierwsze prawdzie okulary do Wirtualnej Rzeczywistości czyli na Oculus Rift (http://www.oculusvr.com/) – spodziewam się pudełka z wersją developerską za około miesiąc! Oj – będzie się działo. Wreszcie inna imersja!

Dlaczego ta niespodzianka jest możliwa? Bo konwersja Pyłu będzie zrobiona na silniku Unity 3D (  www.unity3d.com) – czyli profesjonalnym silniku do gier. Dzięki temu konwersja Pyłu będzie dostępna na wszystkich platformach obsługiwanych przez Unity a może i nawet jako web-player. Z silnikiem tym wiąże następne plany, tym samym prace nad Pyłem w Unity 3D będą mi bardzo przydatne.

To jest moje drugie podejście do Unity z Pyłem – pierwsze było trzy lata temu – narzędzie było jednak słabe a developerzy odpowiedzieli mi iż nie da się przenieść łatwo istniejącej gry do Unity bo defacto trzeba wszystko na nowo wyklikać w edytorze.  Teraz – Unity wygląda świetnie, a na dodatek jak sam się zapoznałem z architekturą silnika, to okazało się iż przeniesienie kontentu i logiki starego Pyłu nie będzie takie trudne. Na razie zakończyłem pierwsze prace nad konwersją geometrii do Unity 3D – screen poniżej. Dalej animacje postaci a potem już przeniesienie skryptów AI i gameplay.

Myślę iż teraz prace przyśpieszą. Myślę iż dzięki Unity 3D będzie też więcej dodatkowego kontentu w konwersji!

CMdust-unity

4 thoughts on “Rewolucja

  1. Jarku, ten projekt pochłonął Cię bez reszty! Nie mam słów. Oj chętnie pograłbym, a właściwie pozwiedzał, lokacje w Pyle na Oculusie 🙂

  2. no ładnie ładnie:) czekam na finalną wersje tego dzieła bo zawsze miałem ochotę tągrę przejśc:) z 1 strony nie mogłem bo miałem kiedyś za słabego kompa a teraz nie mogę bo dosbox se nie radzi a raczej mó sprzęt znowu zawodzi 😛

Leave a Reply

