Twardy grunt pod nogami

Trochę czasu minęło od ostatniego wpisu ale Sope w tym czasie nabrał kształtów i masy. Kolizje działają całkiem sprawnie, wspinaczki, kucanie itp.

Skoro to mamy to teraz czas na próbę uruchomienia pierwszych elementów gameplayu na tej mapie – na początek drzwi, windy i tym podobne. Potem przeciwnicy. Jak się to poskłada to pozostanie tylko dopracowywanie szczegółów i optymalizacja. Tak sobie myślę iż gdybym miał miesiąc wolnego to jest to w miesiąc do zrobienia.

Wybaczcie żółtaczkowy kolor filmiku ale taki mi się ambient ustawił 🙂

Oczywiście możliwości fizyczne Sope’a odnośnie przemieszczania się i skakania są w prezentacji nieco przesadzone, w grze taki szybki nie będzie i skoczność też nie ta 🙂 Nie ma to jak klasyczny gameplay budowany w oparciu o to iż gracz nie może przejść przez półmetrowy płotek 😉

12 thoughts on “Twardy grunt pod nogami

  1. Czekam z niecierpliwością na rezultaty. Pył to umiłowana gra mego dzieciństwa której nigdy nie ukończyłem, a teraz ciężko nawet znaleźć komputer na którym możnaby ją uruchomić. Pozdrawiam i powodzenia.

    • Witam wszytskich:-)

      Bardzo fajna inicjatywa, brawa dla autora (w blenderze tez by fajnie wygladala).

      studentx86. to fakt nie ma juz takich komputerow, ale pozostaje nam virtualbox lub oddzielny system np. Aura M3 Avalon (odmiana freedos’a z obsluga portow usb i napedow sata oraz wlasnym GUI, wiecej na stronie doscore.

      • Cześć! W blenderze? To przecież oprogramowanie do renderowania scen. Gry zrobić na tym się raczej nie da – co najwyżej materiały do gry.

  2. no no ładnie hehe wiedziałem, że ta przerwa w informacjach jest spożytkowywana sukcesywnie 😉 czekam na dalsze wieści 😉
    i jak przedmówca komentował też gra z dzieciństwa której nie dane mi było grac ze względu na słaby/za mocny (niepotrzebne skreślić) sprzęt 😛

  3. Trzymam kciuki za dalszy rozwój projektu. Sam do dziś posiadam oryginał Pyłu – brakuje tylko starej maszyny z Windows 98 na pokładzie 🙂 Swoją drogą nie myślałem, iż tak skomplikowanie będzie ją emulować pod DOSBoxem – uruchomiłem, są nawet w sieci z tego co widziałem wersje, z przystosowanym od razu DOSBoxem. Tyle, że gra klatkuje solidnie w większości miejsc nawet na moim laptopie z dwurdzeniowym P1,5GHz, 4GB RAM i Intel HD 2500 🙂 Szczególnie, gdy jest więcej świateł w pomieszczeniu (najlepiej je wtedy ustrzelić). Renderowanie software’owe to już slideshow kompletny 🙂 Normalnie nie potrafiłbym grać z tak perfidnym klatkowaniem w znacznej większości, jednak sentyment robi swoje.

    Gra ma coś w sobie – odpowiednia muzyka, opisy przed ładowanie misji, trzeba działać z głową. Niestety nigdy nie udało mi się jej ukończyć a robiłem z 2-3 podejścia. Za każdym razem zacinałem się w misji ze zdobyciem bodaj jakiś banków pamięci. Byłem w pomieszczeniu, ale chyba nie znałem kombinacji do ruszenia tego dalej 🙂 A solucji w internecie jakoś było brak i brak do dziś chyba jej nie ma – jeszcze nie te czasy wtedy dla polskich FPS 🙂 Pył motywuje mnie do tego, aby samemu zacząć pisać gry, dziś to nic niecodziennego. Pył tworzył chyba zespół 5 osób, więc… Tyle, że pył posiada cechy, które po prostu nie przyjmą się w dzisiejszych grach – to nie jest głupkowate Call of Duty z oklepaną muzyką i checkpointami 😉

    A sam silnik Unity – jest cross platform, więc gdyby była jeszcze wersja dla Linuksa… 😉 Pomyślałem też, że mógłbyś wskoczyć na polskie Kickstartery z tym pomysłem. Tyle, że zobowiązuje on w razie uzyskania pułapu finansowego do wykonania całości. A w sumie prawa autorskie, które nadal istnieją – mogą kompletnie wykluczyć taki pomysł :-/

    • Cześć, dzięki za komentarz. Jest solucja, jak najbardziej. Gdzieś na grupie Pyłu w fejsie jest link do niej. Nie widzę przeszkód by były wydania cross-platformowe Pyłu skoro jest Unity, taki jest plan.

    • Na pewno będzie tu o tym informacja 🙂 Na razie nie wiem. Będzie to na pewno wymagało uzgodnienia z właścicielem praw do gry czyli Onet.pl.

      • Half-Life z 1998 zostal zbudowany od podstaw, 95% zgodnosci leveli z protoplasta, ale remake istnieje pod swoja nazwa Black Mesa.

Leave a Reply

