Drobiazgowa robota

Ostatnio mało aktualizacji ale nie było czego – tzn. się działo i dzieje lecz nic co można było do tej pory pokazać. Pracuję obecnie nad przenoszeniem kodów poszczególnych typów obiektów w grze, systemem komunikatów poprzez który się porozumiewają – co definiuje niejako logikę gry i nad grafem poruszania się dla AI.

Rozgryzienie zachowania poszczególnych obiektów nie jest łatwe – jest to mieszanina właściwych algorytmów zachowań oraz kodu mającego na celu wyłącznie optymalizację pamięci i szybkości. Są też skróty myślowe – wtedy pisałem bardzo nieczytelnie, i często głowię się teraz czy to co widzę to błąd a jeśli tak to jak go powtórzyć by nie zmienić zachowania. Przykładowo kod przełączników wszelakich to oryginalnie 500 linii kodu a teraz 300 pod Unity. A odtwarzając samo zachowanie najpierw trzeba zrozumieć o co mi chodziło 16 lat temu a potem przepisać. Trochę męcząca i drobiazgowa robota.

Dziś uruchomiłem obiekty odpowiedzialne za efekty cząsteczkowe. Znów będzie dłubaniny sporo bo przecież kodu ręcznej generacji i życia każdej cząsteczki nie przeniosę – muszę to zmapować na zbiór parametrów opisujących zachowanie cząsteczek w wbudowanym systemie cząstek Unity. Ręczna robota by uzyskać zbliżone efekty. Na razie jest tak sobie ale to pierwsze przymiarki.

Aktualnie działają już inteligentnie lampy, drzwi, przełączniki, windy i cząsteczki. Pozostało drugie tyle a potem przeciwnicy i sam Sope. Windy rzecz jasna działają kolizyjnie – tzn. przewożą Sope’a, Chwała Unity za całą robotę jaką robi za mnie w temacie kolizji 🙂

 

Advertisements

One thought on “Drobiazgowa robota

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s