Wielki Dzień

Uff. Poważny kamień milowy osiągnięty – wszystkie dane z Pyłu z 1998 zassane do Unity. Wszystkie mapy wczytane do Unity i mniej więcej działają. Teraz czas na przesiadkę na edytor Unity i ręczne poprawienie oraz uzupełnienie tego czego nie dało się zrobić skryptami konwersji. Wymagane jest  jeszcze dopracowanie skryptów gry – brakuje AI oraz obsługi dynamicznych zdarzeń (rakiety, granaty, cząsteczki itp). No i oczywiście obsługi głównego bohatera ale to na koniec. Potem spiąć wszystko w całość i gotowe.

Przesiadam się przy tej okazji na Unity Pro gdyż pewne mechanizmy niezbędne do poprawnego działania gry po konwersji są tylko w wersji Pro.

Dziś fragment jednego z poziomów Platformy. Smacznego 🙂

ps. jeśli kogoś intrygują szare sześciany na mapach to nie ma powodów do obaw – to obiekty pomocnicze używane w starym silniku, w nowym czeka je usunięcie

10 thoughts on “Wielki Dzień

  1. Jak już pisałem nie raz prawa majątkowe do tytułu posiada Onet.pl i niczego bez uzgodnieniem z Onet.pl nie udostępnię. Rozmowy pierwsze były jakiś czas temu, nawet dawno temu ale z ich przebiegu nie wnioskuje by był jakiś kłopot. Dzięki silnikowi Unity (w czasie tamtych rozmów używałem Ogre3D) może się to nawet dobrze wpasować w web’ową specyfikę Onet.pl bo można udostępnić grę przez WebPlayera Unity.

  2. nawet ładnie się to wszystko prezentuje 😉 mam nadziej, że jest Pan otwarty na krytykę hehe jedyne co bije po oczach (dosłownie ale o tym póżniej) to animacje a raczej jej płynnośc tzn moge jedynie się tego domyślać, że się postarzały bo swego czasu nie posiadałem takiego dobrego komputera by odpalić grę dlatego cięzko ocenić jak było naprawdę 😉 z drugiej strony mogę założyć, że to jest tylko tymczasowa wersja i za taką opcją obstaje ponieważ na nagraniu gdy drzwi zajmują większą część ekraniu i zaczynają się otwierać to czuje straszny dyskomfort w oglądaniu podobny do tego jaki mam gdy niefortunnie trafie na film 3d których oglądanie nie sprawia przyjemności moim oczom 😉 chyba, że to wina nagrania albo to przez mój astygmatyzm… tak czy siak życze wytrwałości w pracy i jaknajwiekszych postepów 😉

  3. A ile w % zostało do zrobienia? i czy będą dzialac kody ? bo nie ukrywam że bardzo chętnie zagrał bym w gotowa konwersje.

    • Nie potrafię odpowiedzieć na % prac. Co do kodów ułatwiających grę – kwestia decyzji w przyszłości. Nie mam na razie zdania.

  4. Trochę dogrzeje, jak idzie? bo nic nowego nie widzę a UFPS jeśli jeszcze nie sprawdziłeś to to:

    do teraz już dodano wiele nowych rzeczy i sporo usprawnień miał byś płynniejsze animacje za pomocą skryptów a nie animacji jako takich więc też miał byś z tego względu trochę do przodu

  5. Właśnie przeczytałem w książce Marcina Kosmana o planowanej odświeżonej wersji Pyłu. Nie miałem bladego pojęcia, że takowa powstaje 🙂 Od kilku miesięcy cicho sza, mam jednak nadzieję, że projekt nie upadł, bo z wielką przyjemnością bym sobie tego FPS-a przypomniał. Ależ mnie on kiedyś przerażał. Jedna sesja skończyła się nawet sennym koszmarem, z którego przebudziłem się z krzykiem 🙂

Comments are closed.