Co się dzieje?

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami wznowiłem w październiku prace nad konwersją. Zacząłem od aktualizacji Unity do Unity Pro. Pozwoliło mi się to dorwać do profilera bo strasznie mi Pył pod Unity spowolnił. Myślałem, że coś źle ze skryptami robię tj. zbyt “topornie” je piszę. Ku memu zaskoczeniu problem jest ten sam co w roku ’98 🙂 Czyli wymagania graficzne. Tak sobie założyłem prosto, że nowy silnik na nowoczesnych kartach pociągnie proste Pył-owe mapy i modele 3D bez specjalnego kombinowania… no cóż. Pomyliłem się. Muszę to niestety przemyśleć i jakoś zaprząc do pracy mechanizmy ograniczające rysowanie niewidocznych obszarów dostępne w Unity Pro… bo przecież tych z ’98 roku nie użyję.

Niestety z powodu poważnej choroby w rodzinie musiałem to znów na chwilę odłożyć na bok. Będę informował dalej co i jak.

Jedyne co mnie martwo to fakt iż użyłem 3-miesięcznej licencji Unity Pro jaką dostałem gratis za zakup SDK do Occulusa. I niestety od aktywacji czas leci a nówka sztuka to 5k złotych…

Advertisements

18 thoughts on “Co się dzieje?

  1. Czy na pewno Unity Pro jest potrzebne do takich operacji? Od marca 2015 Unity 5.0 w wersji Free zawiera ponoć wszystkie tego typu bajery. Wersja Pro dodaje ułatwienia dla deweloperów (cloud, bug testing, etc.), personalizowany splash screen, i możliwość wydania gry na platformy mobilne. Poza tym cena Pro to tylko 75$/miesiąc…?

  2. Widzimy, że projekt kosztuje dużo pracy, czasu, starań i jeszcze pieniędzy. Efekt będzie jednak bezcenny. To coś więcej niż stara gra, to dziedzictwo, które trzeba ratować niczym unikatowy zabytek. Chyba już nikt nie ma takiego starego sprzętu, żeby zagrać w oryginalną grę, na nowych systemach nie uruchamia się, a wersja dosbox ma wysokie wymagania – u mnie na i7-2600 i GTX460 w SLI spadało poniżej 30 fps… To znakomity pomysł, aby wydać wersję gry działającą na nowoczesnych komputerach. Na Originie są odnowione Theme Hospital, Red Alert 2, Sim City 3000, Ultima VIII, z wymaganiami dwurdzeniowych procesorów… To dobry czas 🙂 życzę powodzenia i wytrwałości.

  3. “Chyba już nikt nie ma takiego starego sprzętu, żeby zagrać w oryginalną grę” Maja komputery takie ludzie, prosze sie nie martwić 🙂
    Sam posiadam:

    -Shuttle HOT 569
    -Pentium 233Mhz MMX
    -64 MB SD RAm
    -Matrox Mystique 4MB PCI
    -3dfx Canopus Pure 3D Voodoo 6MB
    -Sound Blaster AWE32 CT6990
    -Windows 95

    LG Flatron ’19

    zyc nie umierac

    • świetny sprzęt!! sam ostatnio składałem komputer z około 2001 r. (Athlon 1.1 GHz, 256 MB SDRAM, GF4 Ti 4200), ale niestety zaraz po skończeniu przestał się włączać.

  4. Sledzimy caly czas postepy nad projektem, czekamy wytrwale na wiadomosci od Pana Jarosława. Lubie polskie gry, są unikatowe, maja specyficzny klimat. Doman: Grzechy Ardana, Franko Crazy Revange, Mortyr 1, Pył, Painkiller, Target. Dobrze po cieżkim dniu odprezyc sie przy rodzimej produkcji, skok w ’98 rok !

  5. Grałem kiedyś w grę PYŁ na celeron 500 Mhz i Voodoo3 16 MB. Gra chwilami tak zwalniała, że musiałem zmniejszać rozdzielczość. Odpalałem też wersję 3DFX co dawało ładnie rozmyte tekstury. Jednak gry to nie przyspieszało. Udało mi się utknąć w dwóch miejscach gry. Przebyłem ją jednak po instalacji łatki. Moim zdaniem gra jest wyjątkowa. Zaskoczeniem był brak bosów oraz to, że w jednym miejscu gry traciło się całe wyposarzenie.

  6. Życze wszystkim wesolych Swiat Bozego Narodzenia oraz panu Jaroslawowi wiecej czasu na projekt. Pod choinke fajnie by bylo dostac chodz kawalek informacji nad postepem pracy Pyl 1998 do UNITY. Pozdrawiam

  7. Z góry mówię: Jestem developerskim laikiem. Ale biorąc pod uwagę problemy, jakie sprawia Unity, czy nie byłoby prościej przesiąść się na silnik typu Unreal Engine i po konwersji zawartości (modele, tekstury, etc.) odtworzyć grę bazując na mapach? Sam próbuję od lat uruchomić Pył (mam oryginał, ale niestety mózg wyrósł mi za późno, by skorzystać), więc byłoby to błogosławieństwem.

    UE4, z tego co ogarniam stronę prawną, jest w pełni darmowy i nie wymaga opłat – jedynie w momencie wypuszczenia gry na rynek płaci się tantiemy Epicowi, jako procent od dochodu od sprzedanych kopii. Może się okazać lepsze od Unity na dłuższą metę.

    • Cześć, dzięki za uwagę. UE4 nic by nie uprościł bo głównie co teraz robię to konwersja logiki gry. Sama grafika / modele / muzyka to nie problem pod Unity.
      Istnieją wersję Pyłu przygotowane do uruchamiania na współczesnych komputerach – przez emulatory. Nie są legalne no ale cóż… są gdzieś w sieci 🙂

      • Udało mi się wczoraj uruchomić pod nGlide. Pozostaje dojść do tego, jak zoptymalizować płynność, bo chociaż GTX 970 siedzi na pokładzie, to gra zdaje się tego nie zauważać. Uparte bydlę, ale gracze spragnieni klasyki są bardziej uparci. 🙂

        Swoją drogą, czy nadal istnieją dokumenty projektowe? Jako lore junkie jestem ciekaw tła historycznego w Pyle. Imperium przypomina mi Trantorskie okresu upadku. Brakuje tylko wzmianek o Fundacji.

  8. @tagaziel, przeczytaj bloga od poczatku do konca i znajdziesz tu odpowiedz na wszystkie pytania. Panie Jarku, sa postepy choc drobne ?

  9. Witam wszystkich. Mam zagadkę związaną z grą. Kiedyś gra niezbyt szybko mi chodziła na celeron 500 MHz i karcie VOODOO3 2000 a teraz z ciekawości odpaliłem grę na PENTIUM 233 MMX i dało się grać po obniżeniu rozdzielczości. Ponadto nie zauważyłem błędu w grafice który kiedyś występował. Polegał on na tym, że tekstury się “łamały”. W wersji “software” go nie było. Możliwe, że jeszcze nie doszedłem do tego miejsca. Egzemplarz gry mam ten sam, kartę graficzną też tę samą a jednak gra chodzi jakby lepiej. W karcie był kiedyś zmieniany BIOS z wersji 1.0 na 2.15 i prawdopodobnie mam teraz inny sterownik. Któraś z tych rzeczy spowodowała, że gra chodzi mi lepiej. Przysiądę się do gry na dłużej to może się tego dowiem. Grę kupiłem z czasopismem “Świat Gier Komputerowych” w 2003 roku. Wydaje mi się, że coś tam pomylono bo nie wszystkie obrazki nadrukowane na płytę pochodzą z tej gry.

    • Prosimy o zdjecia Pyłu z ŚGK, być może błąd może się ciekawostką, problem opisany przez Pana na pewno wiąże się ze sterownikami/software’em. Jak Pan Jarosław juz wczesniej pisal. Pył jest pisany ze wsparciem dla Glide API i kart z chipsetem 3Dfx. Pył na V3 powinien hulać aż miło, to mocna karta bo i udźwignie taki tytuł jak Kingpin: Life of Crime na przykład, ja na 3Dfx Canopus Pure 3D Voodoo 6MB gram w Pył i Quake 2 nawet w 640×480 w ~30fps

  10. Okazało się, że grę PYŁ mam nie z czasopisma “ŚWIAT GIER KOMPUTEROWYCH” tylko “GRY KOMPUTEROWE”. Zdjęcia płyty oczywiście zrobiłem http://chomikuj.pl/wlasny_chomik/Galeria/Zdj*c4*99cia+PYL%28GRY+KOMPUTEROWE%29
    Wszystkie gry Windowsowe z rodzaju “QUAKE2” z tamtego okresu mi działały na VOODOO3. PYŁ to jednak gra DOS-owa więc biorę na to poprawkę, że może działać mniej wydajnie. W ogóle to na celeronie 500 MHz większość gier DOS-owych mi się wysypywała i to była wina zbyt dużej liczby MHz. Czasem pomagało wyłączenie cache procesora ale nie zawsze.

  11. Tak, wylaczenie cache pomaga lub tzw. underclock, czyli obnizenie taktowania CPU jesli plyta glowna pozwala. Tu znajdziesz tutorial jak uruchomic w pelni MS-DOS w srodowisku Windows, pod warunkiem, ze uzywasz 95/98. Nie wiem jak natomiast z 2000/XP.
    Nawet jesli angielski to przeszkoda to i tak po obrazie mozna zalapac kolejnosc krokow jak to zrobic.

    Obrazki z tej kopii co masz faktycznie zagadkowe sa i na Pył nie wygladaja, przypominaja mi raczej Requiem: Avanging Angel, Shadow Man czy Heretic II w wersji alpha, nikt nie powiedzial, ze to tez moze byc reklama innego tytulu demo/pelniak wraz z Pył’em na CD. Pozdrawiam

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s