Quite Inteligent Life Form

Stało się. Czas się wziąć za QIFLy…

Inne elementy logiczne już mniej więcej działają. To frajda jak się podchodzi w grze do jakiegoś urządzenia, coś się przełączy, coś wydaje dźwięki, coś się rusza i np. przestają spadać beczki. A przecież tego nie kodowałem – to po prostu poprawione wcześniej błędy w obsłudze logiki nie przeszkadzają by reszta mechanizmów działała poprawnie.

Dalej nie ruszę bez NPC. To wyzwanie, bo kodu do obsługi QILF co nie miara, a jak przystało na mój bałaganiarski kod sprzed lat, jest tam wszystko zmiskowane. Jedyne co się wyróżnia to sam kod AI. Z nim będzie dodatkowa trudność bo to kod Tomka. Możecie mi wierzyć albo nie ale czytanie kodu sprzed 18 lat, jest jak czytanie starych zeszytów. Jeśli są twoje, to coś się tam przypomina i łapiesz idee. Jeśli nie twoje, to jest to znacznie trudniejsze.

QILFy w Pyle to nie tylko przeciwnicy. To również przykładowe beczki spadające z rodni. Rodnia to inaczej fabryka. Fabryka obiektów. Póki gracz się jej nie pozbędzie, to się rodzą. Stąd “rodnia” 😉 QILFy mają po prostu zaawansowaną obsługę animacji – np. jeśli postać robi fikołka w bok, to kod wyciąga z animacji pozycję środka tego obiektu i przesuwa odpowiadający mu gameobject na mapie. QILFy biegają po mapie zgodnie z grafem przejść oraz są podatne na fizykę. Widzą, słyszą i różne takie. Żart nasz sprzed lat był taki iż pewnie założą prędzej czy później związek zawodowy by walczyć o swoje prawa.

No ale do dzieła. Jak ruszą QILFy to czas za innej kategorii sprawy – efekty graficzne, strzelanie, przedmioty no i animacja broni głównego bohatera. W sumie całkiem blisko do końca 🙂

Acha – widziałem dziś gameplay z Quantum Break. Cóż… to co mnie raziło to kolejny przykład “syndromu szturmowca”. Co jak co ale przeciwnicy w Pyle na to nie cierpieli. Czy znacie historię z pokazu Pyłu dla prasy? Mnie nie było i chłopaki nie umieli przejść pokazowo pierwszego poziomu bo był zbyt trudny… próbowałem przez telefon podać im cheaty ale nie dogadaliśmy się…

Zrzut ekranu 2016-03-21 20.43.16

18 thoughts on “Quite Inteligent Life Form

    • Tak, tak… a te wszystkie hacki na klarownym enginie to Twoja i Michała sprawka 😉 “Jarek – a możesz zrobić takie cuś…” i potem szło psucie kodu a teraz same problemy ze zrozumieniem tego…. beczka jako QILF. Co za pomysł? 😉

  1. Ciekawe Adam jakiego projektu jest podjęty obecnie. Postępy nad Pyłem są fascynujące, przy tym blogu dowiedziałem się nie tylko konwertowanie historii do nowej technologii ale i ciekawostek na temat samej gry oraz powołanie do swoich prac. Można jeszcze podejrzeć próbę konwersji do Ogre3D renderera. Na takie aktualizacje czekałem od wzeszłego roku, dopingujemy cały czas. Świetnie było by ujrzeć video zaktualizowane na youtube

  2. Panie Jarku, nie lepiej wywalić po prostu tych bardziej problematycznych skryptów i zrobić je całkowicie od nowa, tak “na oko”? Bo to pracowite konwertowanie to syzyfowa praca, a efekt i tak niezauważalny (zwykłe otwieranie drzwi)

    • Przestańmy kochani z tym “Panem”. To internety a ja jestem po prostu Jarek.

      Co do skryptów. Poniekąd robię to co piszesz – ja je piszę od nowa wcześniej starając się zrozumieć co robiły. Jednakże jak już wspominałem nie jest to proste bo w oryginalnym kodzie przemieszana jest obsługa logiki, fizyki, grafiki i dźwięku. Co więcej – w zależności od stanu animacji, odgrywanego dźwięku czy fizyki przełączają się stany logiczne a co za tym idzie to jak się zachowują obiekty. Przykładowe drzwi to nie jest proste zamykanie i otwieranie, bo drzwi mają więcej stanów – mogą być nie tylko zamknięte lub otwarte ale są też w trakcie zamykania lub w trakcie otwierania mogą być zablokowane lub odblokowane i mogą być podatne na otwieranie przez przeciwników lub nie, mogą w zależności od każdego z tym stanów wysyłać komunikaty lub odbierać komunikaty które aktywują przeciwników lub inne mechanizmy… od groma różnych zależności i jeśli się któreś pominie to istotne mechanizmy logiki gry nie zadziałają. A że system logiki poziomów jest czasem skomplikowany to ja to muszę wiernie odtworzyć bo inaczej musiałbym od nowa tworzyć logikę gry. Ten pomysł odrzuciłem już dawno jako nierealny. Dodajmy do tego jeszcze to iż poszczególne typy obiektów gry są czasem wykorzystywane na danych poziomach gry w sposób niezgodny z ich pierwotnym znaczeniem. Tzn. kod drzwi nie służy tylko do drzwi ale jest podstawą dla działania jakiegoś innego mechanizmu 🙂

  3. to powyzej nasówa mi na myśl act/react dark engine (Thief: The Dark Project), na pewno twórcy borykali sie z podobnymi problemami

  4. System Shock 1 Remake też na UNITY, graficznie ładnie, zupelnie jak unreal engine 3/4. Czas pokaże czy remake dorówna atmosferze orginału w 1994.

    • System Shock to jedno z moich najlepszych wspomnień z giercowania. Nowy stary wygląda ładnie ale widać iż ekipa ma budżet i idzie po całości na nowo modelując mapy… Ech 🙂

  5. Co ciekawe, SS1 remake jest robiony na Unity i wszystkie efekty które można obejrzeć mogą być również potencjalnie użyte w Pyle. System Shock, tak, bardzo oryginalna gra. Pamiętam również drugą część bardzo dobrze, którą przeszedłem z resztą wiele razy. Jak na tamte czasy bezkonkurencyjna pozycja.

  6. Nie wiem dla czego Pył do bólu przypomina mi Pitch Black. Jedno i drugie ma chyba podobny klimat, odczuwam pewne konekcje pomiędzy tymi dwoma tytułami. W Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay czy Kroniki Riddicka: Assault on Dark Athena równie dobrze się pogrywało, postawił bym te tytuły razem z FEAR i STALKER na jednej półce

    • Niestety nie. Przepadło mi – tzn. dałem komuś. Posiadam wersję kupioną po latach w EMPiK. Pamiętam jak pracownik stoiska zapytał mnie czy wiem iż to stara gra i może być problem z jej uruchomieniem. Odpowiedziałem mu, że wiem bo ją tworzyłem jako programista. Mina pracownika bezcenna 🙂

  7. A to dobre 🙂 Na pewno się nie spodziewał. ja też mam kopie Pył różne to z gazet, to wydania w puełkach DVD ale jako kolekcjoner w dużych pudełkach jest trudno znaleźć Pył w oryginalnym kartonowym wydaniu. Tak samo jak Target, a wiem, że był w kartonie. Mortyra 1 mam, heh i tyle. “Może byc problem z uruchomieniem” -dobrze się orientował co do gry bo właśnie przyszedł czas na konwersje do nowych technologii by była w pełni już kompatybilna na różnych platformach 🙂

  8. Coś pusto i głucho, czyżby komentarze i śledzenie postępu nad konwersją Pył przeniosło się do innego miejsca? Co to za zainteresowanie? Jestem tu praktycznie codziennie z nadzieją, że uda się odczytać świetne wiadomości oraz kolejne screeny.

  9. Hej, mam pierwsze wydanie gry pył, pełen komplet, stan idealny, wszystkie ulotki są itp. Duże kartonowe pudełko. Byłby ktoś zainteresowany kupnem? Jeżeli tak to prosze o meila na sesa@onet.eu.

Leave a Reply

