Finał Pyłu

W jednym z pytań w komentarzach pojawiło się pytanie czy Walkiria z ostatniego levelu to statek jakim na koniec odlatują Sope i Karla. Tak. To był właśnie mój pomysł na szybsze zamknięcie fabuły z racji nacisków wydawcy na zamknięcie projektu.

Przypomniało mi się mniej więcej jak miało wyglądać jedno z planowanych zakończeń więc piszę to tutaj bo w komentarzu mogło się stracić a to pewnie ciekawostka.

Sope i Jafo odnajdują okręt starożytnych obcych. Odkrywają jego tajemnicę, wychodzą bo nie mają jak jej zabrać, a tu jatka – siły gangów Areny walczą ze sobą i z nimi. Karla ich ratuje bo ma znajomości lokalne w jednym z gangów. I niby szczęśliwe zakończenie lecz kolejny zwrot akcji -lądują marines Imperium i zgarniają całość. W ostatniej scenie tajemnica okrętu obcych jest ładowana do transportowca Imperium a Sope, Jafo i Karla pakowani są również. Czy jakoś tak:)

Tajemnica okrętu obcych nie miała być podana wprost. Ale miało to być duże jajo w którym unosi się w hibernacji obcy. Imperium nie spotkało nigdy obcej rasy więc to była gratka dla Imperium i nie mogło pozwolić by to wpadło w czyjeś ręce.

Musze jednak podkreślić iż finał mi się gdzieś kojarzy taki lecz możliwe iż w głowach Adama i Michała było inaczej trochę lub bardziej. Ja byłem zbyt zajęty kodowaniem by to ogarnąć. Ostatnie testy puszczałem jak pakowaliśmy sprzęt do kartonów.

A co dalej? W Pyle 2? Kto tam wie 😉

Moja wizja jest aktualnie inna. Fabuła Pyłu z gry, rozbudowana to druga część trylogii. W pierwszej bohaterem prowadzącym jest Jafo – filozof wojny a Sope to tępy twardziel do strzelania. W czasie tłumienia buntów na jednej z planet Imperium coś w nim pęka jak musi zabijać cywilów. Jafo go prowadzi do umysłowej wolności.

W drugiej części – tej o której jest gra – Jafo na koniec ginie.

W trzeciej – jest to gra z punktu widzenia Karli która kończy edukacje Sope – daje mu wolność emocjonalną. Wplątani są w to obcy oraz Imperium.

Tak mniej więcej 😉

W czwartej Sope znika a Karli i jego dzieci odkrywają Moc i tworzą pierwsze świetlne miecze. Powstaje zakon Jedi 😉

5 thoughts on “Finał Pyłu

  1. Jarku czy są postępy nad Pyłem? Śledzę non stop bloga a tu żadnej wzmianki od dłuższego czasu. Nie to żebym pośpieszał, wpadał w złość ale śledzę postępy od początku. Projekt przeszedł już wiele faz i z każdym krokiem na przód staje się coraz bardziej wciągający. Żeby samemu nie siedzieć bezczynnie, przygotowałem początkowe dźwięki związane z intrem. Jak na przerywniku filmowym Sope zeskakuje na dół i odbiera broń. Robiłem już wstępne testy i uśmiech się pojawia jak dźwięk rozbrzmiewa zamiast ciszy.
    https://drive.google.com/file/d/0B2CqeKvzjYUsc3BPTl9CX21IUGM/view?usp=sharing

    • Prace wstrzymałem gdyż:

      – zacząłem od czerwca żeglować, robię patent więc się uczyłem wieczorami a weekendy pływałem
      – EURO2016 – jak się nie uczyłem to oglądałem mecze 🙂
      – dotarł do mnie pod koniec czerwca upragniony Oculus Rift i się nim cieszyłem jak miałem wolny wieczór od uczenia i EURO 🙂
      – mam dużo pracy w pracy realnej

      Nie jest więc łatwo zapylać 😉

      Ale EURO się kończy, patent mam nadzieje zaraz będę miał i będzie więcej czasu.

      W pierwszej animacji w Pyle brakuje dźwięku – tzn. jest w skrypcie animacji moment w którym ma być przeładowanie broni ale zabrakło sampla w danych gry. Muszę to uzupełnić.

      Dzięki za dźwięki! Odsłucham niebawem.

  2. Proszę pamiętać o wysokości dźwięku (volume) w podesłanych samplach nie wiem czy będą równe to raz, dwa to że nie mam bezpośredniego dostępu do projektu by po przypisaniu nowych w skryptach odsłuchać je z dźwiękami otoczenia w grze. Euro16 się kończy, wierze, że opatentujesz żeglugę sprytnie. Czekam na Anastazji z rozładowanym AK-247 i paczką min. Być może przydam się do czegoś jeszcze jeśli będzie taka potrzeba

Leave a Reply

