Co słychać?

W tak zwanym międzyczasie przepisuje algorytmy sterujące przeciwnikami w grze Pył. Nie jest to proste bo te algorytmy to misz-masz AI/kolizji/zdarzeń/grafiki a postępów nie ma jak pokazywać. Do tego trudno bo kodu jest dużo więc ciężko go fragmentami testować. Muszę więc uważnie analizować stare kody i tworzyć nowe uwzględniając np. że kolizje teraz wykrywa Unity i robi to trochę inaczej. Nie bez wpływu na trudność w konwersji jest też mieszanie wskaźnikami C++ oraz optymalizacja zarządzania pamięcią przez prealokowane tablice, listy, stosy danych czy obiektów C++. To wszystko trochę komplikuje proste przeniesienie AI. A tu są zaszyte takie smaczki jak wykrywanie czy słychać Sope’a czy też go widać – np. jak gracz stoi w cieniu to to też inaczej a to wymaga już testowania ruchomych świateł czy oświetlają czy nie akurat postać. Bo przecież linia wzroku stojącego NPC się przemieszcza w zależności gdzie akurat patrzy.

No ale by nie tylko słowa były poniżej link do nowej wersji Pyłu 1998 od kolegów z Rosji. Właśnie WERTA mi podesłał akturalizację. W nowej wersji można odpalać z różnymi bibliotekami Glide oraz w wysokich rozdzielczościach:

http://www.4shared.com/rar/sRmuVieHba/Pyl_fullRIP_POL_ENG.html

I grafika z tej wersji od WERTY:

dosboxSVN 2016-08-12 18-09-38-40 dosboxSVN_ngld 2016-08-10 14-31-22-09 dosboxSVN_2 2016-08-10 15-49-24-64 dosboxSVN 2016-08-12 18-12-39-12

8 thoughts on “Co słychać?

  1. serce rośnie 🙂
    Przejdę tę grę drugi raz. Przysięgam.
    Mam dwa pytania – co by się stało gdyby nie poprawiać algorytmów przeciwników? Znikaliby? Głupieliby?
    I po drugie jak teraz działa Pył w Unity? Płynnie? Czy potrzebuje mocnego komputera?
    Pozdrawiam!

    • Ja tych algorytmów nie poprawiam by lepiej działały, ja je przenoszę ze środowiska silnika 3D/Fizyki/Gry Chlast do silnika 3D/Fizyki/Gry Unity, z języka C++ do języka C#.

      Na mojej poprzedniej karcie było chyba 272 FPS bez działającej logiki gry. Więc mocy nadto. Na sprzęcie topowym 4 lata temu w sensie procek, płyta i sama karta. To była jakaś NVIDIA.

      • Niekoniecznie. Pamiętaj iż silnik gry – w tym logika i fizyka, był optymalizowany pod sprzęt z roku 98. Grafikę również optymalizuje i nie dociąża aż tak bardzo Unity. Ja mam i5, 3.5GHz i śmiga.

    • Choć współczesne gry mnie zmiękczyły to daję radę. Kiedyś nie wyobrażałem sobie gry bez kodów ale jestem chyba w połowie gry (zmagania z najemnikami Killiana, start z jednym magazynkiem, hermetyczne zamykanie drzwi…) i jak najbardzej można. Szkopuł tylko, że najlepiej jest używać pojedynczego strzału z celownikiem a sam celownik potrafi przyciąć klatki na sekundę. Ale się nie daję.

      Takie pytanie – czego używasz do rozpakowania pliku DAT? Chciałem wypakować pliki z muzyką z gry (bardzo mi się spodobała), próbowałem kilku programów i bez rezultatu.

      • OK, po przegrzebaniu paru stron wyszukiwarki ktoś podrasował darmowego extractora (albo inaczej – miałem deja vu gdy odpalałem program) dla potrzeby modyfikowania Watch Dogs i udało mi się wypakować.
        Naprawdę świetna muzyka, lubię taką elektronikę…

Leave a Reply

